Heeft jouw bedrijf nog geen eigen website? Dan wordt het wellicht tijd om dit te realiseren! Ja, een website laten maken kan relatief duur zijn. Maar een website is tevens je online visitekaartje. En dat het belangrijk is om online goed vindbaar te zijn dat mag duidelijk zijn. Is dat nog niet duidelijk? Bedenk dan dat iedere seconde 40.000 zoekopdrachten plaatsvinden in Google. Dit zijn 144 miljoen zoekopdracht per uur, ieder uur! Al zou 0,001% van deze zoekopdrachten relevant zijn voor jouw bedrijf, dan zijn dat nog altijd 1440 relevante zoekopdrachten per uur! Heb ik je aandacht? Lees verder!
Online visitekaartje
Een website is je online visitekaartje, of zelfs je online showroom. Personen die op je website terecht komen, komen hier via een zoekopdracht die gerelateerd is aan de informatie, producten en/of diensten van je bedrijf. Dit zijn dus niet zomaar koude prospects, maar veelal enigszins warme leads. Daarnaast is er sinds de opkomst van het internet een baanbrekend concept, namelijk: reviews.
Mensen kijken online naar de betrouwbaarheid van een bedrijf op basis van de reviews van anderen. Wanneer jouw bedrijf niet online is vertegenwoordigd, heeft je bedrijf waarschijnlijk ook geen reviews. Wanneer iemand vervolgens jouw bedrijfsnaam intypt in Google om je reviews te bekijken en niks kan vinden, kan dit leiden tot twijfels over de betrouwbaarheid.
Potentieel verkoopkanaal
Wanneer jouw core business een product betreft kun je je website gebruiken als verkoopkanaal. Hiervoor moet je wel een webshop laten maken, aangezien webshops aanzienlijk complexer zijn om te maken dan een reguliere site (je zit namelijk met boekhouding, voorraadbeheer enzovoorts). Het verkopen van producten via een webshop is ideaal, zodra alles goed staat ingesteld (qua marketing en webshop) is het een kwestie van het verwerken van de bestellingen. Je hoeft niet bij iedere klant persoonlijke uitleg te geven, aangezien dit allemaal online is te vinden op je website. Bovendien kun je je online marketingactiviteiten allemaal meten. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een advertentie op de radio, tv of in de krant.